Klart med Marknads- och Försäljningschef
Publicerad: 2018-09-19
Nyhet
Luleå Hockey har beslutat att tillsätta en Marknads- och Försäljningschef och det är föreningens tidigare klubbdirektör Peter Jidström som tar sig an utmaningen att skapa de ekonomiska förutsättningarna för att Luleå Hockey långsiktigt skall vara ett topplag i både Sverige och Europa.

Peter Jidström tillträder som Marknads- och Försäljningschef för Luleå Hockey från och med den 1 oktober.

De ansvarsområden som uppdraget omfattar är främst:
• Företagsmarknad
• Privatmarknad
• Souvenirförsäljning
• Arenaförsäljning
• Event, konferenser och mässor

Stefan Enbom, VD
– Det känns helt underbart att vi nu har resurser att prioritera ytterligare en förstärkning av organisationen för att kunna nå våra offensiva tillväxtmål för framtiden, där Luleå Hockey skall vara ett topplag i både Sverige och Europa över tid.

– Peter Jidström kändes som ett självklart val utifrån att han har såväl lång erfarenhet som god kompetens för att arbeta med dessa områden. Han känner dessutom vår förening utan och innan sedan sin tid som klubbdirektör, vilket är ett stort plus.

Peter Jidström, Marknads- och Försäljningschef
– Jag brinner verkligen för att jobba med marknadsfrågor och har redan nu ett flertal idéer som det kommer bli roligt att driva igenom tillsammans med våra duktiga medarbetare på marknadssidan i Luleå Hockey.

– Det har varit fantastiskt roligt att vara tillbaka i Luleå Hockey och att ha fått jobba som projektledare för den nya teknikinvesteringen under våren och sommaren. Med den på plats känner jag nu stor tillförsikt med att få jobba som Marknads- och Försäljningschef i föreningen.

Marknads- och Försäljningsorganisationen
• Peter Jidström, Marknads- och Försäljningschef
• Ida- Marie Ek, Privatmarknad
• Ann-Louise Larsson, Arenaservice / event
• Jocke Darhammar, Marknadsadministration/kommunikation
• Hans Huczkowski, Försäljning företag
• Tarja Keisu, Försäljning företag
• Andreas Selberg, Försäljning företag

LHF Kommunikation Robert Hedlund